Tuesday 31 January 2012

how to have a good relationship with your customers!

The focus is maintain customer loyalty and keep in mind some key points:
1 - your existing customers could also be a source of new business. Get regular feedback on your products and prices. Also, make questions about your competitor's strategies, products and services;
2-  you should make your customers feel warm and comfortable while in your showroom or on the telephone. Keep in touch with them and more important treat every customer with respect - no matter how large or small their purchases are;
3 - you should greet customers by name, it makes their experience much more personal (and succesful);
4 - regular customers become your sales people. Satisfied customers will inform their friends and relatives about your business - and if you've done your job well, you will soon have lots of new customers, courtesy of your old ones. 
5 - your customer appreciate your honesty. Notify customers immediately if a problem arises.
Il punto centrale è mantenere la fedeltà dei clienti e teneri in mente alcuni punti importanti:
1 - i tuoi attuali clienti possono essere anche una risorsa per un nuovo business. Cerca di ottene commenti suoi tuoi prodotti e sui tuoi prezzi. Fai domande anche sulle stategie, sui prodotti e servizi dei tuoi concorrenti;
2 - metti il tuo cliente a proprio agio mentre si trova presso il tuo showroom o al telefono. Mantieni i contatti con lui e soprattutto ricordati di trattare con rispetto tutti i tuoi clienti indipendentemente dal livello di fatturato
3 - chiama ogni cliente per nome, questo rende l'esperienza più personale (e di successo);
4 - i tuoi clienti regolari diventano tue sales person. Clienti soddisfatti informano amici e conoscenti del tuo servizio - se tu fai bene il tuo lavoro avrai presto tanti nuovi clienti grazie ai tuoi vecchi:
5 - i tuoi clienti apprezzano la tua onesta. Comunica loro tempestivamente se ci sono dei problemi.

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